معبر سایبری فندرسک

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موسسه خیریه امام حسن مجتبی ع شهر حسن آباد جر قویه علیا
 
این وبلاگ جهت آشنایی با خدمات موسسه خیریه امام حسن آباد جر قویه علیا طراحی شده است
نویسندگان
لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک
آمار بازدید

بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 40147

 

یکى از اعمالى که سید بن طاووس، رحمة الله علیه، به آن بسیار اهمیت مى داد، صدقه براى حفظ وجود مقدس امام زمان، ارواحنا فداه، بوده است چون یکى از تکالیف زمان غیبت، صدقه دادن  براى حفظ وجود مبارک امام زمان، ارواحنا فداه، است.

 

به طور کلى صدقه آثارى دارد یکى اینکه صدقه نمایشگر صداقت ایمان مؤمن است که با انجام آن نشان مى دهد تا چه حد در وادى ایمان و خداپرستى صادق است و از این طریق نیازمندیهاى مؤمنان رفع مى گردد و رفاه عمومى به وجود مى آید و همچنین صدقه یکى از عوامل سازندگى انسان نیز هست چنانکه قرآن مى فرماید: خُذ مِن اَموالِهِم صَدَقَةً تُطهِرُهُم و تُزَکِیهِم بها.1 اى رسول ما! تو از مؤمنان صدقات را دریافت کن تا بدان صدقات نفس آنها را پاک و پاکیزه سازى.

 

مؤمن صدقه را باید یا براى فایده و غرضى که در نظر دارد بدهد و یا براى حفظ نفس خود و یا محبوب و عزیزى که بسیار نزد او گرامى است و چه محبوبى بالاتر از امام زمان، که اصلاح بسیارى از امور دینى و آخرتمان بستگى به وجود و سلامتى آن حضرت دارد و این مطلب به دلیل عقل و نقل ثابت است که هیچ شخصى عزیزتر و گرامیتر نیست و نباید باشد از وجود مقدس امام زمان، ارواحنا فداه، بلکه حضرتش باید محبوبتر از نفس خودمان باشد و اگر چنین اعتقادى نداشته باشیم در ایمان و معرفتمان نسبت  به آن حضرت ضعف و خللى وجود دارد.



[ جمعه 92/6/29 ] [ 1:22 صبح ] [ شیخ محمد جمشیدی،علیرضا صادقی ]
درباره وبلاگ

این وبلاگ جهت آشنایی با خدمات موسسه خیریه امام حسن آباد جر قویه علیا طراحی شده است
  :: شیخ محمد جمشیدی،علیرضا صادقی
موضوعات
امکانات وب

☼ ساخت کد صوتی ادعیه برای وبلاگ ☼

تصاویر ش آمودی